XI. Tropovci Maraton

2007. május 21.

Szóval Robi szólt , hogy mi lenne, ha a cimben említett maratonra mennénk. Bár szivesen kipróbáltam volna ezt a versenyt, mert még mindig jobban vonz a terep, de végülis a másik mellett is szólt pár érv: sok ember, jó utak, jó hangulat, szlovén barátunk Feri is jönne, és úgy nézett ki, hogy addigra lesz egy országúti gépem is.

Szerencsére a csillagok különösen jó együttállásról tettek tanúbizonyságot, így szombaton már hoztam is haza az új aszfaltbetyárt, Mózest. Rá kellett jönnöm, hogy a laikusok a következõképp vizsgálják a bringákat: ha monti, akkor fékkar behúzva, és örülnek, ha nem lehet elõretolni ("hmmm... erõs gép"). Ha országúti (laikusoknak: versenybringa) akkor pedig a gumiját nyomkodják, és miután realizálják, hogy 7-8 bart nehéz benyomni elismerõen bólogatnak ("evvel lehet haladni..."). Rossz elõjelek közé soroltam, hogy nem sikerült elsõre abszolválnom egy 12%os emelkedõt vele (jajj, a Spartacuson 15%os is lesz...), de ezt arra fogtam, hogy Look pedált nyomtam montis cipõvel amin Eggbeater patent volt. Sajnos még nem érkezett meg az országúti (továbbiakban:outi) cipõm, így otthon elõször is pedálcsere. Sajna így lekerült a gyönyörû tûzpiros Look pedál, ami nagyon megy a bringa színösszeállításához. De majd legközelebb. Ja a bringáról pár szó, egy Moser full karbon bringa, Campagnolo Mirage szettel, Moser 28 küllõs kerekekkel (Mavic felnivel).

Feri barátunknál 2 hely volt mind embernek, mind bringának, úgy volt hogy Robival 2en megyünk. Közben azonban jelentkezett Balázs is, végül átadtam neki a helyett, én pedig a pedálozást választottam. Nem baj, ha lesz pár km verseny elött. Reggel szerencsére az esõfelhõk oszlani látszottak, így bíztam benne, hogy nem kapunk égi áldást. Szerencsére jól haladtam kifelé. Az eddig oly simának hitt útról kiderült, hogy annyira nem is sima, és hát a más üléshelyzetet is szokni kellett. A reggeli igen szegényesre sikeredett, egy kis banán és néhány a bringán elfogyasztott keksz képében. Muraszombatból nem tudtam az utat, de szerencsére találkoztam egy Triglav-os emberkével, aki szintén oda igyekezett. Angol tudása nem volt erõs, de megértettük egymást, bevártuk a csapatát, és innen együtt mentünk.

Odaérve már elég sokan voltak, találkoztam Robiékkal, majd kollektiv bringacsodálásban vettünk részt. Õk nézték az enyémet, én meg a másokét (mirõl is írok? :) ). Hát szokás szerint voltak gyönyörû bringák. Láttam két Scott Cr1-et is, egyiket Mavic Cosmic kerekekkel és full Dura-Ace szettel. Aki ismeri ezeket, az tudja, h mit jelent, aki nem, annak csak azt mondanám, h 1,5 millás árkategória. Lovasai: kb 70 év körüli bácsi, és néni, kis pocakkal. No comment. Nevezés után (köszönet Ferinek a segítségért) reggelizni indultunk. Az asztalokon banán, alma, pogácsa és sütik voltak kirakva. Mindenki evett, mégse fogyott el. Lassan jött a rajt, és közben többször is köszöntöttek minket, hogy Lentibõl eljöttünk. Mint késõbb kiderült Feri beráklomozott minket a neten.

Hamarosan elrajtoltunk, három táv közül lehetett választani, 17, 36 és 56km. Mi kollektíven a leghosszabbra mentünk, bár ez sem hosszú. Jó 30as tempóval haladtunk, próbálgattam Mózessel a szélárnyékozást. Jól ment. Az út elején normál kis szlovén falvak között jártunk. A legrövidebb táv levállásakor már jött egy két lanyhább emelkedõ. Közben egy egyenesben megláttam elöttünk pár 100 méterre egy lassabb csoportot, így úgy gondoltam itt az ideje megpróbálni egy sprintet. Gyorsan visszaváltottam kettõt, kiállva adj neki. Pulzusom egyhamar 186nál járt, de a sebesség is elkerülte az 50et. Hamar utol is értem õket, majd bevártam a többieket. A következõ emelkedõkön Ildivel mentünk elöl, majd elértünk egy kis tavat, ahol frissitõpont volt, és kettévált a közép és hosszútáv. Innentõl nagyon szép táj jött. Teljesen Ausztria érzésem volt. Persze ehhez hozzátartozott az is, hogy jöttek az emelkedõk.

Itt együtt haladtunk a csoportunkkal (közben Balázs és Andi túrázósabbra vette a figurát). Jöttek a meredekek, ahol elfogytak a fokozataim, holott én még gangoltam volna vissza. Így maradt a küzdés, de feljutottam midnehova. A második frissítõponthoz csodás erdei út vezetett, kis szerpentinnel, majd egy kis szomjúság csökkentés után indultunk tovább. Kb innentõl mentem egyedül. Azt hittem hogy Feri elöttem van, holott valahol megelõztem, és nem vettem észre. JÖtt pár nagyon szép lejtõ és emelkedõ. Egy része a Spartacus maraton része is volt tavaly. Az egyik lejtõn lefelé megtekerés nélkül 77,2 km/h-t gurultam. Szép tempó... Ilyen gyorsan még nem mentem, és kapásból az új bringa elsõ bevetésén sebességrekordot döntök. Miután leértünk a dombokról beálltam kényelmes 38-40es tempóra és haladtam. Ahogy Tündi is mondta múltkor, a nagy tempónál nem sokat látunk a tájból, és tényleg. Utólag Robiékkal beszélve azt sem tudam merre jártak :). Mikor már azt hittem nincs sok hátra jött egy remek rázatós rész. Fehér beton út volt de eléggé széttöredezve. Hát ezt még a montisok is megérezték, én meg azon gondolkoztam, hogy milyen lehet a Paris-Roubaix ennek fényében :). Innen se elöttem, se mögöttem senki, mígcsak egy hosszú egyenes végén megláttam egy embert. Innen már csak az volt a cél, hogy õt megelõzzem. Volt még 10kmem kb. Szerencsére hamar utol is értem, majd minél több embert akartam elhagyni. Voltak akik még a középtávról jöttek. A célig még kb 10 embert elõztem meg. A vége elött 2 kmrel viszont egy kivilágítatlan darázs beröppent a sisakomba, és kapásból meg is csípett. Pár szép gondolattal gazdagítottam a környéken bringázó sporttársakat, de szerencsére hamar elmúlt, és közben be is értem.

Míg vártam a többiekre, lefeküdtem Feri kocsija mögött a fûbe, sisak fej alá, és talán el is aludtam. Arra ébredtem, hogy egy traktor érkezik iszonyat szénaforgató szerkezettel. Szerencsére nem kócolta össze a sérómat. Már majdnem ismét elaludtam, erre a folyomatosan karatyoló szlovén "ringszpíker" a Lenti bringásokat kereste. Mivel nem tudtam, hogy a többiek itt vannak már, ezért odasiettem. Szerencsére már Balázs és Andi kivételével mindenki itt volt. Nyilatkozni is kellett, szerencsére ezt sikerül rátukmálni Robira és Ildire. Megköszénték a szlovén rendezõk, hogy jöttünk, és vissza is vártak jövõre. Alig hogy lezajlott ez az interjú, ismét a nevemet mondták. Már megint mi van? :) Kiderült, hogy nyertem a sorsoláson :). Gyorsan átvettem az ajándékot, amit a Stihl szponzorált, így nyertem fûnyíró damilt, hajtómûzsirt, és asztalterítõt. Legalább apu és anyu is örülhetett. Ezután elfogyasztottunk ebédünket, ami nem épp kerékpároskaja volt, de finom volt. Jó kis gulyás.

Utána még beszélgettünk, majd lassan szedelõzködtünk. Többiek kocsival, én lóháton. Jó kis 50km. Lendvára be akartam ugorni egy fagyira. Aztán Moravske Toplicébe beérve elfogyott az üzemanyag. Itt kijött, hogy keveset reggelizetem, és az ebéd sem épp bringás kaja volt, így eléheztem. A baj az volt, hogy Filovci felé már a szomjúsággal is volt gond, ott is porzott a tank. Nem volt jó érzés, pláne, hogy még 30km hátravolt. A tempó is visszaesett 25re, közben a pulzusmérõt nézegetve próbáltam minél kisebbre venni a kalóriafogyasztást, de sehogysem akart 800kcal/h alá menni. Próbáltam egy olyan pulzustartományt megcélozni, hogy ne a már töküres glikogénraktárakat használja, hanem a zsirt, de nem volt könnyû. Szerencsére Dobronak után egy faluban a temeetõnél kiszúrtam egy vízcsapot, így Lendváig le is gurítottam 1,5 litert, meg a kulacsomat egy árokparton, mert már nem figyeltem, így még azért is visszafordulhattam. Végül beértem Lendvára, és kapásból egy 3 gombócos fagyit berendeltem. Ez rövid idõre adott is energiát. Még elemntem anyu tesójához, majd haza, de elöbb Robival átgurultunk Sanyihoz, mert õ is kiváncsi volt a technikára. Ezután kényelmesen haza, és hatalmas kajálás. Utána egybõl jobb lett.

Mindent összevetve jó kis maraton volt, példás szervezéssel, gratula nekik, sokan tanulhatnának belõle (bár ugye ez már a 11. alkalom volt nekik). A héten pedig mindenkit várunk szeretettel az arborétumban a piknikre, részletek az eseménynaptárban.

Adatok: 149,3 km, 4303 kcal.

Hozzászólások az íráshoz

Kiemelt támogatónk

Kiemelt esemény

Jelenleg nincs feltöltött plakát a soron következő eseményhez!